Zmago Lenárdič / RED BULL POLITICS

Untitled_00130-1 (2)

11. – 27. november 2014

Otvoritev ob 18.uri.

Stanje neke civilizacije

Razmerje med umetnostjo in časom, v katerem je ta nastala, je precej celovito, hkrati pa tudi enostavno, kajti v vsakem delu, pa naj gre za ljudsko, meščansko ali aristokratsko produkcijo, vedno lahko skozi posamezno delo razberemo interese avtorja kakor tudi značaj družbe, ki je v širšem smislu postavila pogoje za nastanek umetnine.

Naš čas ni pri tem nobena izjema. Čeprav se nam zdi, da je število informacij, ki so nam na voljo, praktično nepregledno in da sploh ne vemo, kaj se pravzaprav v tem trenutku dogaja v družbi, kulturi ali v ožjem smislu umetnosti, pa sploh ni tako. Ob številnih informacijah, ki jih nenehno dobivamo, lahko namreč kmalu ugotovimo, da gre mnogokrat pravzaprav le za množico enih in istih podatkov, ki so vedno znova le nekoliko drugače predstavljeni. Če vzamemo za primer le sliko kot najstarejše likovno delo, ki vztraja že tisočletja in, kot kaže, bo še lep čas. Vsaka nova, ki nastane, je unikatna, a je hkrati variacija nečesa, kar že poznamo in je del skupne zgodovine. To seveda ne pomeni, da izvirne umetnine ni več mogoče narediti, pač pa, da je vsaka pogojena s prostorom in časom nastanka, kar je veljalo v preteklosti in velja tudi sedaj.

Za Lenárdiča velja, da se rad preizkuša v različnih likovnih kategorijah, od risbe, ki velja za bolj preprosto tehniko, do skulpture, s katero neposredno vstopa v prostor in mu daje specifičen značaj. V novejšem obdobju, ki je predstavljeno na razstavi, pa se bolj kot kdaj prej ukvarja s kulturo, oziroma stanjem civilizacije. Kot večina intelektualcev, tudi on v našem času ne prepoznava napredka, pač pa stanje, ki izraža iskanje novega in vse prevečkrat razvrednotenje starega, saj so že številne generacije pred nami ugotovile kako bi morala biti družba sestavljena, da bi bila pravična do vseh svojih članov, a kot vemo, se iste stvari vedno znova učimo, ne da bi jih tudi sprejeli. Skozi njegova dela prepoznamo sistem potrošništva, vsiljevanja sistemskih avtoritet in upravljanja z ljudstvom. Politika dvajsetega stoletja je bila pri tem bistveno bolj neposredna kot je današnja, ki nam s številnimi, a cenenimi dobrinami daje vtis bogate družbe. Zato gre za družbo, ki je bistveno bolj bogata v materialnem pomenu kot pa kulturnem, zaradi česar pa je tudi ta materialna vrednost bistveno nižje kakovosti, kot bi sicer bila. A naj dodamo, da je to pravzaprav le neke civilizacije, ki nikoli ni bila pravična do vseh svojih članov in se danes kaže le na enega od svojih načinov.

Razstava vsebuje dela, katerih sporočilo ni vedno povsem neposredno. Lahko nas prevzamejo z domiselno vizualno realizacijo, kar je njihova kakovost, a nosijo tudi izrazita sporočila. Naravnana so v razmišljanje o delovanju naše družbe, ki dopušča svobodno izražanje, a z majhno možnostjo praktičnega učinka. To dobro ve tudi avtor, ki nas pelje po razstavi z namenom, da nas pouči, a ne vedoč, v kolikšni meri njegove ideje dosegajo tudi spremembe družbenih tokov.

kustos, dr. Boris Gorupič

 

Zmago Lenárdič,rojen v Ljubljani. Po študiju filozofije in sociologije na Filozofski fakulteti je leta 1984 vpisal študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po končanem študiju se je kot DAAD štipendist izpopolnjeval v Atelierhaus Worpswede (slikarsko središče nemškega naturalizma na prelomu v 20. stoletje). Do sedaj je realiziral preko 30 samostojnih razstav, slikarskih video instalacij, preko 20 umetniških videov, s svojimi kratkimi filmi pa je sodeloval tudi na filmskih festivalih. V 15-letnem delovanju samostojnega delavca na področju kulture je deloval doma in v tujini, prejel več strokovnih nagrad, predstavljal Slovenijo v mednarodnem prostoru na simpozijih in kulturnih prestolnicah (Kopenhagen) ter umetniških rezidencah (Worpswede, Kleinsassen, New York, Düsseldorf), predvsem pa ustvarjal umetniška dela, ki se izmikajo obstoječim in znanim paradigmatskim vzorcem domače likovne scene. Od leta 2003 zaposlen na ALUO v Ljubljani, izredni profesor predmeta Slikarstvo.

 

http://www.internet-portfolio.org/lenardic/

http://www.lenardic.si/

 

Samostojne razstave (izbor iz zadnjih let)

2010 Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, Podrsavanje / Shuffle, pri posameznih sekvencah so sodelovali / in cooperation with the following artists: J. Hribernik, M. Lazar, Z. Z. Lenárdič, R. Likon, M. Mrak, J. Smole, D. Švarc in D. Teropšič

2011 Kostanjevica na Krki, Galerija Božidar Jakac, Second Life

2013 Nova Gorica, Mestna galerija Nova Gorica, Osebni laboratorij / Personal Lab

2014 Ljubljana, Galerija Equrna, LOVE IS OVER

 

Zadnje video delo

2013 The Meeting (at the End of the Day), HD, 17min. 35s., kratek film / short film

(screenings of the F.I.V.E. project around the world (from april 2014 to …) – over 25 cities…

 

Skupinske razstave (izbor iz zadnjih let)

2011 Ljubljana, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Sedanjost in prisotnost / The Present and Presence. Arteast 2000+ Collection & Selection of Works from the Natio. Collection

Ljubljana, Galerija Equrna, 16/16, Okus po slikarstvu

2012 Ljubljana, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Sedanjost in prisotnost – ponovitev 1. Izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in nacionalne zbirke Moderne galerije

Trieste, Teatro Verdi, Maremetraggio Festival, “IT’S ALL RIGHT”, Slovenia Play_01 (Z.L.: Suicide)

Tihany, Artplacc, Perspektive mest (Videolake)

Budapest, Zsófi Faur Galéria, (J. Hribernik & Z. Lenárdič – NewMoscowYork)

Beograd, Gallery Third Belgrade, Between the real and reality (topography of private/public space)

Maribor, Umetnostna galerija Maribor + Slavija No 11 / UGM Maribor Art Gallery + Slavija No 11, EPK 2012. Skoraj pomlad. / Almost Spring. – 100 let slovenske umetnosti / 100 Years of Slovene Art

2014 Ljubljana, Galerija Equrna, Umetnost osvobaja / Kunst macht frei

Maribor, Umetnostna galerija Maribor, 60! PANORAMA Razstava zbirke UGM ob 60. letnici

Wien, Galerie Photon, Die Perspektiven der Stadt / Perspektive mest